2. de kollegoli hät vo de herzlichkeit und fründlichkeit da im forum gschribe...es isch schwer hinter dim elaborierte vokabular (sorry, das isch eifach köstlich...) herzlichkeit z erkänne.
offtopic:
trurig, das gwüssi lüüt sich vo "elaboriertem vokabular" so aagriffe fühled. ig bin nemmli au epper wo gern zwöschedur chli gschtoche redet und ig finde das au eppis schööns. für mich isch das es zeiche vo selbstbewusstsiinsmangel, wenn me sich vo lüüt wo bluemig rede aagriffe fühlt.
mir isch zwar klar das me so au chan schwachi argument schönrede (was d definition vo bullshit wär). aber eg gloube nid das das auge gottes zB oder irgend epper anders do inne im forum interesse dra het umezbulshitte (isch üüch das ördinär gnueg?)
isch me denn nur herzlich wenn me sich unpräzis mitere liechte spur vo naivität usdrückt?
auso schlussendli chani nur vo mir rede, und wenn ig eppis schribe do inne mit gwählte usdrück denn isch das es zeiche das ig mich ernsthaft für das thema interessiere.
aber s umephilosophiere isch jo au ume heissi brei rede und nid wökli wichtig hets gheisse. das isch für mich widerum es zeiche vo fuulheit und ignoranz gegenüber der leistig und de bemüehige vo lüüt wo sich sehr wohl und mit aastrengig mitem thema usenandsetze.
mir persönlech (und ich chan nid für die andere urteile) gohts nie drum anderi fertigzmache oder mich als eppis bessers darstelle mi ere gwählte sproch, im gegeteil ig versueche mich möglech klar uszdrücke, grad will die andere lüt mir so wichtig sind und will ig s gfühl han das das der gegesiitige verständigung dient (tut mer leid wenn das nid so isch, wär das nemmli nid eso so gestohn ig do mini schuld ii). aber das isch für mich vill herzlicher als wenn me der ander vertüüflet (und ihm sogar d schuld a dere missliche drogesituation id schueh schiebt) nur will me ne nid verstoht. niid isch das nüt anders.
ontopic:
1. warum diese diskussion mit dem thread zu tun hat
die ganzi diskussion um d gsellschaft, individuum, droge, verantwortig, schuld... isch sehr wohl ontopic. mir versueched do nemmli z kläre was d ursache sind und was lösige chönnte sii für das problem "goas und drogen". und das problem isch sehr komplex und ermöglicht nid eifachi antworte. drum isch au sone langi und mängisch au uszehrendi diskussion unumgänglech und au guet.
2 nochmals zum thema gesellschaft individuum und den kategorienfehler der bei der betrachtung der problematik auftritt
im prinzip spile mir jo es sprachspil mitenand.: zu dem spiel ghöre die usdröck wie gsellschaft, individuum, wert, schuld.... das spil funktioniert so das mir unter anderem en problematik abstrakt beschribe.
einersiits in folgender wiis: es git mensche und es git d summe vo dene mensche, das wird denn i die 2 begriff individuum bzw gsellschaft abstrahiert. s individuum wird dur sini beziehig zu der gsellschaft (also der summe) beschribe. es wird agnoh das es wert git wo die gsellschaft (summe) het. wie die wert zustand chömed isch noni gseit worde, also wer das d träger vo dene werte sind. eg nime mol aa, das die gsellschaftleche werte eifach en durchschnitt vo allne werte sölled sii, will ig mir nid chan vorstelle das es d gsellschaft tatsächlech git so wies de tisch vor mir tatsächlech git. genausowenig gits die gsellschaftleche werte. das sind nur abstrakti konstrukt (oder begriff) wo dezue diene eppis vereifachend/zämmefassend z beschriibe. das isch natürli au nüzlech, aber nur insofern mir das wortspiel nur dezue bnutzed eus grösseri zämehäng z erlüütere, z durschaue und vellech was druus z lehre, wo eusem handle und eusne entscheidige wiiterhilft.
handlige und entscheidige sind eppis, wo vonere person duregfüert werdet en gsellschaft entscheidet nid. me chan höchstens vo de entscheidige vonere gsellschaft als vom durchschnitt vo de entscheidige vo de einzelne persone wo zu dere gsellschaft ghöre rede.
i demfall isch es eifach falsch d schuld oder verantwortig für eppis der gsellschaft z geh. beziehigswiis es bringt eus nid wiiter. warum?
us demm grund wil die werte und handlige vo der gsellschaft eifach nur en begriff sind wo beschribed wie der durchschnitt vo allne handlige/entscheidige usgseht. will aber das widerum nur d summe isch vo demm was d einzelpersone möched chan me der gsellschaft kei verantwortig zuespräche. sondern d verantwortig vo der gsellschaft isch nur en beschrieb defür vo de villne einzelverantwortige wo bi de einzelpersone liit (eifach usdrückt isch das jo au scho worde mit der frag: wer isch d gselschaft? und der antwort druf du bisch en teil vo der gsellschaft) natürlech isch me in sine entscheidige beiiflusst vo de entscheidige wo die andere um eim ume treffed (was der psymäleon scho gschribe het, wenn ig ne richtig interpretiert han) aber es liit bi eim selber ob me sich glich oder anders als anderi verhaltet.
komischerwiis redet niemerts vo der gsellschaft wenns um eim selber goht, sondern nur wenn wenns um die andere goht. dh niemert behauptet do d gsellschaft isch schuld das ig droge nimme. es heisst immer nur d gsellschaft isch schuld das die andere droge nähmed (zB die jugendleche) . wiso chunnt das? eg denke will me denn erkennt das me nid d gsellschaft fürs eigete handle chan verantwortlech mache. aber will me nid uf alli andere wett einzeln iigoh, benutzt me veraifachige wie d gsellschaft...(eg weiss eg widerhole mich)
luege mer das ganze pragmatisch aa:
mir wend jo en löösig finde fürs drogeproblem. was möche mir degege? im augebleck analysiere mir d ursache fü das problem. jetz gits 2 möglechkheite wo vogschlage worde sind:
1.d ursach isch d gsellschaft 2.d ursach sind mer selber (eigentli denk eg das beides ufs gliche abzielet me gsei glii worum)
zu1.
wen d ursach d gsellschaf isch bzw ihri wert(summebegriff!), und die wert vo de einzelne persone konstituiert werde (wo mir selber au eini devo sind) isches nur möglech d wert vo der gselschaft z endere wen mir eusi eigete wert endere und deno lebe.
zu2.
wenn mir selber bzw eusi wert d ursach sind, münd mir eusi wert endere.
ig hoffe euch isch ufgfalle das beidi antworte eigentli gliich sind. nur das die 2ti antwort weniger möglechkeite zum missbruch und missverständnis (fallatio divisionis) zueloht (Q.E.D)